Jótállás és szavatosság
Ezen az oldalon részletes információkat találsz az Okosgazdi webáruházban megvásárolt termékekkel kapcsolatos jótállás és szavatosság vonatkozásában. Természetesen, ha kérdésed van, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, igyekszünk segíteni.
Mi a fő különbség a jótállás és a szavatosság között?
Vásárlóként jótállási igénnyel akkor léphetsz fel, ha a terméket rendeltetésszerűen használtad és az meghibásodott, míg szavatossági igényt azon termékhibákért érvényesíthetsz, amelyek a termék megvásárlása időpontjában már léteztek.
A jótállásról
Az általunk forgalmazott termékekre a 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az alábbi feltételek mellett jellemzően egy éves jótállást vállalunk. A beszállítók, gyártók a kötelező jótálláson túl változó idejű garanciát nyújtanak termékeikhez.
A jótállás lényege, hogy a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítását az adott termék szakszervíze vállalja a garancia időn belül.
A jótállással kapcsolatban fontos tudnod, hogy az 1 éves jótállási idő alatt nem a vásárlónak kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában, hanem a gyártónak vagy a kereskedőnek.
Kihez fordulhatok, ha a termék meghibásodott?
A vásárolt termékkel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervizhez! Ha nem márkaszervízben javítandó termékről van szó, akkor kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.
Mit kell tudnod a jótállási jegyről?
A jótállási igényed érvényesítéséhez
- a jótállási jegyet,
- és vásárlást igazoló számlát vagy annak másolatát
feltétlen be kell majd mutatnod. Ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg! Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
Mettől meddig érvényes a jótállás?
A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik, ettől számítva jellemzően egy évig érvényes. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.
A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk vagy a szervíz felé felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
Mire nem érvényes a jótállás?
Természetes elhasználódás, helytelen szállítás, tárolás, felhasználás stb. okozta sérülés esetén nem érvényesíthető a jótállás. Szintén nem érvényesíthető a jótállás, ha a márkaszervizen kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás éri a terméket.
Mennyi időt vesz igénybe a javítás?
A javítás ideje függ a terméktől, annak hibájától. A javításokat minden esetben a márkaszerviz végzi. Bizonyos esetekben előfordulhatnak hosszabb javítási határidők, amennyiben nem áll rendelkezésre cserealkatrész a meghibásodott készülék javításához. Amennyiben a készülék nem javítható, akkor a meghibásodott készülékkel egyenértékű új készüléket biztosítunk.
A kellék- és termékszavatosságról, illetve annak érvényesítéséről
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az átvétel időpontjától 2 éves elévülési határidő alatt szavatossági igényt érvényesíthetsz azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Fontos tudnod, hogy a 2 éves termékszavatosság esetében a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a gyártót vagy a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.
Szavatossági igényed érvényesítéséhez kérjük, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
További információk a jótállásról és szavatosságról
Társaságunk elkötelezett híve a korrekt kereskedelmi gyakorlatnak, ezért arra bátorítjuk minden vásárlónkat, hogy ismerje meg minél jobban fogyasztói jogait és indokolt esetben éljen is velük. Ezért is ajánljuk megtekintésre a következő oldalt, ahol igen részletes információkat találhatsz a jótállás és szavatosság témakörében.
Mi a teendő fogyasztói jogvita esetén?
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóként a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheted.
Vásárlóink írták
Vendég (#2FC9A7) - 2024. 11. 09. 10:24
A termékkel semmi problémám, viszont már másodjára kaptam úgy, hogy a tápos zsák ki van szakadva és a csomagolásba ömölve a táp.
Vendég (#2EBCE5) - 2024. 11. 09. 07:14
Szerintem nagyon jó termék. Kutyusom, aki 5 hónapos németjuhász, nagyon szereti.Örülnék, ha Junior kategóriába több ízbe is lenne.Havonta, 1,5 havonta kell rendelnem, így jobb lenne ha tudnék az ízekkel variálni.
Vendég (#2FAD24) - 2024. 11. 08. 08:11
A kalitka remek, a hozzá adott két kis etető az tragikus, de vettem hozza rozsdamentes, normális meretű etetőtálakat. A gyártó még ezen változtathatna. Önöknek köszönöm, gyors szállítás, jó csomagolás, sérülésments erkezés és jó ár.
Vendég (#2FEA6B) - 2024. 11. 07. 19:29
Idős kutyám van és kiskorától ügyeltem a fogai megfelelő tisztítására. Annyira megszokta, hogy este rágórudat kap, hogy magától sorban áll pizsamaosztáskor a " fogkeféjéért". 😊 Sok fogtisztítót kipróbáltam már, így akadtam rá erre a termére is, am...
Vendég (#2F7142) - 2024. 11. 07. 16:05
Nagyon jó kis labda. Még egyben van. Tetszik neki nagyon ahogy csipog.