Jótállás és szavatosság
Ezen az oldalon részletes információkat találsz az Okosgazdi webáruházban megvásárolt termékekkel kapcsolatos jótállás és szavatosság vonatkozásában. Természetesen, ha kérdésed van, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, igyekszünk segíteni.
Mi a fő különbség a jótállás és a szavatosság között?
Vásárlóként jótállási igénnyel akkor léphetsz fel, ha a terméket rendeltetésszerűen használtad és az meghibásodott, míg szavatossági igényt azon termékhibákért érvényesíthetsz, amelyek a termék megvásárlása időpontjában már léteztek.
A jótállásról
Az általunk forgalmazott termékekre a 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az alábbi feltételek mellett jellemzően egy éves jótállást vállalunk. A beszállítók, gyártók a kötelező jótálláson túl változó idejű garanciát nyújtanak termékeikhez.
A jótállás lényege, hogy a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítását az adott termék szakszervíze vállalja a garancia időn belül.
A jótállással kapcsolatban fontos tudnod, hogy az 1 éves jótállási idő alatt nem a vásárlónak kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában, hanem a gyártónak vagy a kereskedőnek.
Kihez fordulhatok, ha a termék meghibásodott?
A vásárolt termékkel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervizhez! Ha nem márkaszervízben javítandó termékről van szó, akkor kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.
Mit kell tudnod a jótállási jegyről?
A jótállási igényed érvényesítéséhez
- a jótállási jegyet,
- és vásárlást igazoló számlát vagy annak másolatát
feltétlen be kell majd mutatnod. Ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg! Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
Mettől meddig érvényes a jótállás?
A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik, ettől számítva jellemzően egy évig érvényes. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.
A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk vagy a szervíz felé felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
Mire nem érvényes a jótállás?
Természetes elhasználódás, helytelen szállítás, tárolás, felhasználás stb. okozta sérülés esetén nem érvényesíthető a jótállás. Szintén nem érvényesíthető a jótállás, ha a márkaszervizen kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás éri a terméket.
Mennyi időt vesz igénybe a javítás?
A javítás ideje függ a terméktől, annak hibájától. A javításokat minden esetben a márkaszerviz végzi. Bizonyos esetekben előfordulhatnak hosszabb javítási határidők, amennyiben nem áll rendelkezésre cserealkatrész a meghibásodott készülék javításához. Amennyiben a készülék nem javítható, akkor a meghibásodott készülékkel egyenértékű új készüléket biztosítunk.
A kellék- és termékszavatosságról, illetve annak érvényesítéséről
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az átvétel időpontjától 2 éves elévülési határidő alatt szavatossági igényt érvényesíthetsz azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Fontos tudnod, hogy a 2 éves termékszavatosság esetében a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a gyártót vagy a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.
Szavatossági igényed érvényesítéséhez kérjük, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
További információk a jótállásról és szavatosságról
Társaságunk elkötelezett híve a korrekt kereskedelmi gyakorlatnak, ezért arra bátorítjuk minden vásárlónkat, hogy ismerje meg minél jobban fogyasztói jogait és indokolt esetben éljen is velük. Ezért is ajánljuk megtekintésre a következő oldalt, ahol igen részletes információkat találhatsz a jótállás és szavatosság témakörében.
Mi a teendő fogyasztói jogvita esetén?
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóként a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheted.





















Vásárlóink írták
Vendég (#3B491F) - 2025. 12. 05. 08:40
Egyenlőre nagyon ízlik a fiatalabb cicámnak, a nedves tápra szórom, nagyon bejön Neki. Jobban eszik mióta rászórom, kell neki a plusz segítés. Mivel karcinómával "birkózunk". Hogy aztán van-e értelme, az más kérdés, mert nagyon nehezen engedem el. Az é...
Vendég (#3B491F) - 2025. 12. 05. 08:34
Eddig másféle tápot ettek a cicáim, de mivel benne vannak a korban, egy kicsit Gyengébbre váltunk, túlsúly miatt kell módosítanunk. Remélem nem utasítják el, Mert nem ártana egy kicsit leadni a derékból.
Vendég (#3B491F) - 2025. 12. 05. 08:30
Még csak "kóstolás"-ként ismerkednek a pluszként kapott 1 kg-os tápból. Egyenlőre Nincs kifogás ellene, de még van a régebbi tápból, az élesben bevetés kicsit később Lesz. Muszáj kicsit fogynia a kisebbik kutyámnak, mert ő nem olyan mozgékony, és Az en...
Vendég (#3727A5) - 2025. 12. 05. 08:09
Of all the supplements I have given my old dog this is the one where I have noticed an immediate and most significant improvement. I am absolutely delighted! I have been giving my pup Bella (16 year old 20kg)various supplements for her arthritis and ha...
Vendég (#3727A5) - 2025. 12. 05. 08:01
This was prescribed by my vet for my old dog (16 years). She has arthritis and her mobility has been getting worse so we were giving her this together with Cartimax and Apto flex chews. Definitely helps her condition and so I do recommend these, but I ...