Jótállás és szavatosság
Ezen az oldalon részletes információkat találsz az Okosgazdi webáruházban megvásárolt termékekkel kapcsolatos jótállás és szavatosság vonatkozásában. Természetesen, ha kérdésed van, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, igyekszünk segíteni.
Mi a fő különbség a jótállás és a szavatosság között?
Vásárlóként jótállási igénnyel akkor léphetsz fel, ha a terméket rendeltetésszerűen használtad és az meghibásodott, míg szavatossági igényt azon termékhibákért érvényesíthetsz, amelyek a termék megvásárlása időpontjában már léteztek.
A jótállásról
Az általunk forgalmazott termékekre a 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az alábbi feltételek mellett jellemzően egy éves jótállást vállalunk. A beszállítók, gyártók a kötelező jótálláson túl változó idejű garanciát nyújtanak termékeikhez.
A jótállás lényege, hogy a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítását az adott termék szakszervíze vállalja a garancia időn belül.
A jótállással kapcsolatban fontos tudnod, hogy az 1 éves jótállási idő alatt nem a vásárlónak kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában, hanem a gyártónak vagy a kereskedőnek.
Kihez fordulhatok, ha a termék meghibásodott?
A vásárolt termékkel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervizhez! Ha nem márkaszervízben javítandó termékről van szó, akkor kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.
Mit kell tudnod a jótállási jegyről?
A jótállási igényed érvényesítéséhez
- a jótállási jegyet,
- és vásárlást igazoló számlát vagy annak másolatát
feltétlen be kell majd mutatnod. Ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg! Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
Mettől meddig érvényes a jótállás?
A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik, ettől számítva jellemzően egy évig érvényes. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.
A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk vagy a szervíz felé felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
Mire nem érvényes a jótállás?
Természetes elhasználódás, helytelen szállítás, tárolás, felhasználás stb. okozta sérülés esetén nem érvényesíthető a jótállás. Szintén nem érvényesíthető a jótállás, ha a márkaszervizen kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás éri a terméket.
Mennyi időt vesz igénybe a javítás?
A javítás ideje függ a terméktől, annak hibájától. A javításokat minden esetben a márkaszerviz végzi. Bizonyos esetekben előfordulhatnak hosszabb javítási határidők, amennyiben nem áll rendelkezésre cserealkatrész a meghibásodott készülék javításához. Amennyiben a készülék nem javítható, akkor a meghibásodott készülékkel egyenértékű új készüléket biztosítunk.
A kellék- és termékszavatosságról, illetve annak érvényesítéséről
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az átvétel időpontjától 2 éves elévülési határidő alatt szavatossági igényt érvényesíthetsz azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Fontos tudnod, hogy a 2 éves termékszavatosság esetében a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a gyártót vagy a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.
Szavatossági igényed érvényesítéséhez kérjük, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
További információk a jótállásról és szavatosságról
Társaságunk elkötelezett híve a korrekt kereskedelmi gyakorlatnak, ezért arra bátorítjuk minden vásárlónkat, hogy ismerje meg minél jobban fogyasztói jogait és indokolt esetben éljen is velük. Ezért is ajánljuk megtekintésre a következő oldalt, ahol igen részletes információkat találhatsz a jótállás és szavatosság témakörében.
Mi a teendő fogyasztói jogvita esetén?
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóként a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheted.





















Vásárlóink írták
Vendég (#39F8A7) - 2025. 10. 22. 11:04
Kedves Okosgazdi! Én a négy kutyám számára a Happy&Fit Natural Adult Rind & Reis xl tápot választottam, nagyon megvagyok elégedve a termékkel. A kutyáim egyenesen imádják, ezt onnan tudom, hogy az ettetési idő elérkezésekor, már ők jelzik nekem, ho...
sfd - 2025. 10. 22. 09:52
10 napja teszem a németjuhászom kajájára, és megszünt a hasmenése, és végre nem nyeldekel. 2-3 nap után már látható a változás. 5 napig az emelt mennyiséget, 5 nap után az alapmennyiséget adom csak. Miután nem olcsó, kipróbálom, hogy mennyi az, ami még...
Vendég (#399211) - 2025. 10. 22. 08:05
Novemberben lesz 10 éves husky kutyánk. Egyik napról a másikra a két hátsó lábára nem bírt felállni, csak kúszott, sírt. Több készítményt használtunk már, fájdalomcsillapítót is kap. Kb 8 hónapja tart az állapot. Nem vártam javulást, de legalább ne ros...
Vendég (#39F763) - 2025. 10. 22. 07:40
Az eb nagyon szereti! Csillagos 5-os!
Vendég (#39F763) - 2025. 10. 22. 07:39
Az eb szereti.