Jótállás és szavatosság

Ezen az oldalon részletes információkat találsz az Okosgazdi webáruházban megvásárolt termékekkel kapcsolatos jótállás és szavatosság vonatkozásában. Természetesen, ha kérdésed van, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, igyekszünk segíteni.

Mi a fő különbség a jótállás és a szavatosság között? 

Vásárlóként jótállási igénnyel akkor léphetsz fel, ha a terméket rendeltetésszerűen használtad és az meghibásodott, míg szavatossági igényt azon termékhibákért érvényesíthetsz, amelyek a termék megvásárlása időpontjában már léteztek.

A jótállásról

Az általunk forgalmazott termékekre a 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az alábbi feltételek mellett jellemzően egy éves jótállást vállalunk. A beszállítók, gyártók a kötelező jótálláson túl változó idejű garanciát nyújtanak termékeikhez.

A jótállás lényege, hogy a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítását az adott termék szakszervíze vállalja a garancia időn belül.

A jótállással kapcsolatban fontos tudnod, hogy az 1 éves jótállási idő alatt nem a vásárlónak kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában, hanem a gyártónak vagy a kereskedőnek.

Kihez fordulhatok, ha a termék meghibásodott?

A vásárolt termékkel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervizhez! Ha nem márkaszervízben javítandó termékről van szó, akkor kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz

Mit kell tudnod a jótállási jegyről?

A jótállási igényed érvényesítéséhez

  • a jótállási jegyet,
  • és vásárlást igazoló számlát vagy annak másolatát

feltétlen be kell majd mutatnod. Ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg! Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

Mettől meddig érvényes a jótállás?

A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik, ettől számítva jellemzően egy évig érvényes. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.

A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk vagy a szervíz felé felé a legrövidebb időn belül köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.

Mire nem érvényes a jótállás?

Természetes elhasználódás, helytelen szállítás, tárolás, felhasználás stb. okozta sérülés esetén nem érvényesíthető a jótállás. Szintén nem érvényesíthető a jótállás, ha a márkaszervizen kívül végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás éri a terméket.

Mennyi időt vesz igénybe a javítás?

A javítás ideje függ a terméktől, annak hibájától. A javításokat minden esetben a márkaszerviz végzi. Bizonyos esetekben előfordulhatnak hosszabb javítási határidők, amennyiben nem áll rendelkezésre cserealkatrész a meghibásodott készülék javításához. Amennyiben a készülék nem javítható, akkor a meghibásodott készülékkel egyenértékű új készüléket biztosítunk.

A kellék- és termékszavatosságról, illetve annak érvényesítéséről

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az átvétel időpontjától 2 éves elévülési határidő alatt szavatossági igényt érvényesíthetsz azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Fontos tudnod, hogy a 2 éves termékszavatosság esetében a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első 6 hónapban a gyártót vagy a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.

Szavatossági igényed érvényesítéséhez kérjük, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.

További információk a jótállásról és szavatosságról

Társaságunk elkötelezett híve a korrekt kereskedelmi gyakorlatnak, ezért arra bátorítjuk minden vásárlónkat, hogy ismerje meg minél jobban fogyasztói jogait és indokolt esetben éljen is velük. Ezért is ajánljuk megtekintésre a következő oldalt, ahol igen részletes információkat találhatsz a jótállás és szavatosság témakörében.

Mi a teendő fogyasztói jogvita esetén?

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóként a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheted.

Utoljára módosítva: 2024.02.13